آواے حَرَم

آموزشهای علمی و تجربیات شخصی در زمینه صدا برداری مذهبی

آواے حَرَم

آموزشهای علمی و تجربیات شخصی در زمینه صدا برداری مذهبی

آواے حَرَم

در این وبلاگ به بیان آموزشها و تجربیات شخصی در زمینه صدا برداری مذهبی می پردازیم ، پدیده ای که در چند سال اخیر ، جلوه های خاصی به خود گرفته است. انشالله این امر ، مورد رضایت پروردگار قرار گیرد . (کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط در جهت کاربردهای مذهبی با ذکر صلوات جایز است و در غیر از این کاربرد اشکال شرعی دارد)

بایگانی

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۳
خرداد
۹۶

عرض سلام و احترام خدمت خوانندگان محترم وبلاگ و خادمین اهل بیت


طی فرصتی که برای بنده پیش اومد، تونستم مطالب رو از وبلاگ قبلی که در دامنه ی بلاگ فا بود منتقل کنم به وبلاگ جدید و امیدوارم در اینجا فرصتی پیش بیاد تا بتونم مطالب جدید تری قرار بدم و مطالب قدیمی رو هم در صورت نیاز به روز رسانی کنم.


با تشکر از توجه شما

  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶

با عرض سلام خدمت خوانندگان محترم وبلاگ آوای حرم

 

در اوایل سال 92 ، برای یکی از هیئات محله ، با بودجه ای حدود 1.700 تومان ، پاورمیکسر D&D TP-1702 را خریداری کردیم. بلندگوهای هیئت مذکور شامل 1 جفت بلندگوی فولرنج 12 اینچ معمولی و فضای اصلی هیئت ، اتاقی در حدود 30~20 متر مربع بود. از دلایل اصلی خرید این دستگاه نسبت به مدل های پایین تر ، نیاز به 3 آمپلیفایر جداگانه و ولوم Gain بود. همچنین از لحاظ برند D&D ، علاوه بر اطلاعات قبلی با بعضی از دوستان مشورتی انجام شد که آنها نیز با توجه به بودجه و کاربرد ، آن را به عنوان یک گذینه تایید کرده بودند. 

 



  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلام خدمت تمامی دوستان عزیز و خوانندگان محترم وبلاگ آوای حرم

اول از همه باید از دوستان معضرت خواهی کنم..بابت اینکه مدت نسبتا زیادی هست وبلاگ به روز نشده..به هر حال امیدوارم پوزش بنده رو پذیرا باشید..

اما ، از چند ماه پیش که یکی از دوستان از من درخواست کمکی در زمینه تنظیمات دستگاه های D&D داشت..تصمیم گرفته بودم تا مطلبی در این مورد بنویسم. تا بالاخره امروز که پیغام ها رو چک می کردم با درخواست یکی دیگر از دوستان نیز مواجه شدم..لذا مطلبی که پیش رو دارید به معرفی این برند (البته تا حدودی که بنده آشنایی دارم) می پردازد و سپس با بعضی از مدلهای پاورمیکسر این برند نیز آشنا خواهیم شد.

قبل از شروع مبحث باید بگم که بنده از افرادی نیستم که روی برند تعصب داشته باشم یا به نیّت خاصی یک برند رو توضیح بدم ! یعنی اینکه موقع تحقیق ، بررسی و کار برای بنده فرقی نمیکنه که برند Dynacord ، Harman ، EV ، Behringer یا دی اند دی ، چنگ ، جاسکو ، نوا و.. باشه. اون چیزی که باعث میشه یک محصول رو برای من جالب و کارامد جلوه بده ، کارایی اون در مقابل بررسی های دیداری و شنیداریِ شخصی و گاه تجربه دیگران هست.

در روزگاری که قیمت بسیاری از تجهیزات الکترونیکی اروپایی و آمریکایی به شدت افزایش یافته ، بعضا برندهایی هستند که می توانند نیاز آن دسته از عزیزانی که توانایی خرید موارد بالا رو ندارند ، برطرف سازند.

برند D&D تاریخچه جالبی دارد و به نظر من حضور مستمر در بازار صوتی و سر و کار داشتن با بچه هیئتی ها در بعضی موارد ، دید خوبی از نیاز بازار به مدیران این شرکت داده است. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه این برند ، میتونید به لینک "درباره فروشگاه شفیع بیشتر بدانید" مراجعه کنید.



  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

 

با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و نبود وقت کافی برای ایجاد پستهای حاوی مطالب کامل و جزئی ، تصمیم گرفتم مطلبی کلی در زمینه سیستم صوتی ایجاد کنم تا برای دوستانی که می خواهند برای ماه محرم برنامه ریزی کنند ، کمکی باشد. انشالله روند پستهای آموزشی جزئی تر در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.

خوب ، سیستم صوتی از مجموعه از ابزار تشکیل شده است که در کنار هم عملیاتهایی نظیر دریافت > انتقال > میکس ، افکت گذاری ، کنترل ، ضبط > تقویت > انتقال و پخش صدا را انجام می دهد. معمولا موارد یاد شده توسط یک یا چند ابزار مختلف صورت می گیرد.

دریافت : اولین پله یک سیستم صوتی ، منبع ایجاد سیگنال الکتریکی ا روی صوت است. زمانی که مداح می خواند ، صدا توسط میکروفون دریافت شده و با ارتعاش سیم پیچ داخلی آن ، ولتاژی در خروجی میکروفون تولید می شود. پس همانطور که فهمیدیدم ، اولین بلوک یک سیستم صوتی ، میکروفون است. انتخواب میکروفون در کیفیت ، قدرت ، وضوح ، فیدبک صدای خروجی تاثیر بسزایی دارد. لذا لازم است در انتخواب یک میکروفون دقت کافی به عمل آوریم.
 




آخرین ویرایش : 91/8/17

  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶

سلام


خدمت تمامی دوستان عزیز اعلام می کنم که در سایت آپارات کانالی تحت عنوان همین وبلاگ یعنی "آوای حرم" راه اندازه کرده ام که از این تاریخ ویدئوهایی در زمینه صدا برداری مذهبی و تجهیزات آن در کانال قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده کانال به لینک زیر مراجعه بفرمایید :

 

کانال آوای حرم در آپارات

 

هر ویدئویی را که مشاهده بفرمایید ، توضیحات نسبتا کاملی در کنار آن ارائه شده است. اگر سوالی در زمینه ویدئوها داشتید می توانید در محل ارسال نظرات کانال و یا در قسمت نظرات همین وبلاگ مطرح نمایید. علاوه بر این لینک کانال در قسمت پیوندها قرار گرفته است تا در صورت نیاز بتوانید دسترسی سریع تری داشته باشید.

انشالله در آینده فیلمهایی آموزشی در زمینه کار با تجهیزات صدابردای مذهبی به زبان فارسی که توسط اینجانب تهیه خواهند شد در کانال قرار خواهد گرفت. 

التماس دعا

 

  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶
سلام

مبحثی که قرار است این مطلب و مطالب آینده را به خود اختصاص بده ، بلندگوها هستند. در این قسمت با ساختار اصلی بلندگوها و نحوه عملکرد آنها آشنا می شویم. با توجه به اینکه مبانی کارکرد بلندگو در اینترنت بسیار است ، به این موضوع نمی پردازیم. آخرین به روز رسانی : 30 شهریور 1391




  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶

سلام به همه عاشقان اهل بیت (علیهما سلام)..

لینکی که در پایین قرار داره ، مربوط به یکی از چند سخنرانی حجت السلام دارستانی در زمینه احترام والدین است. شخصا این فایل صوتی را بسیار دوست دارم و به افراد زیادی ، گوش دادن به آن را توصیه کرده ام.

به شما دوست عزیز هم پیشنهاد می کنم حتی برای یک بار این فایل صوتی را گوش بدهید ، قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

انشالله که بتوانیم فرزندان خوبی برای والدینمان باشیم.


دریافت فایل سخنرانی
حجم: 11 مگابایت

 

  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶

سلام خدمت تمام نوکران بی چون و چرای ابا عبدالله (علیه السلام)


همانطور که در مطلب قبلی اشاره کرده بودم ، قرار بود عکسها و مطالبی در زمینه ساخت رک (Rack) برای هیئاتی که محل مناسبی برای قرار دادن تجهیزاتشان ندارند ، قرار بدیم. عکسهای که در زیر ارائه شده است ، توسط حاج محمد رهبر برای بنده ارسال شده است و انشاالله اگر توضیحات خاصی نیز مد نظرشان است ، برای اینجانب ارسال بفرمایند تا آنها را نیز درج کنیم.

در این رک ها از پروفیل هایی استفاده شده است که در روی آنها سوراخهایی برای نصب تجهیزات وجود دارد. علاوه بر این خود تجهیزات توسط پیچ و مهره به رک متصل شده است.برای استحکام بیشتر رک نیز قسمتهای بالا و پایین رک را می توان توسط همین پروفیل ها به هم اتصال داد تا چهارچوب آن حفظ گردد. البته می توانید زیر مهره یا پیچی که تجهیزات توسط آن به رک متصل می گردد ، از یک واشر پلاستیکی مناسب نیز استفاده کنید تا احیانا خط و خشی روی آن ایجاد نشود.

اگر رک دارای برق ظعیفی است ، می توانید آن را به سیم ارت ساختمان یا لوله فلزی (فقط آب) که به عمق چند متری زمین راه داشته باشید وصل کنید.

 این رک ها در مواقعی که کار پرتابل نباشد و همچنین بودجه نهایی اهمیت داشته باشد ، بسیار گذینه مناسبی هستند. برای دوستانی که به سرعت اینترنت چندان خوبی دسترسی ندارند ، عکسها در ابعاد کوچکتر نیز قرار داده شده است.

دریافت تصویر اول
حجم: 1.47 مگابایت

دریافت تصویر دوم
حجم: 1.09 مگابایت

دریافت تصویر سوم
حجم: 1.34 مگابایت

با تشکر از آقا محمد

التماس دعا
  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶

سلامی دوباره خدمت تمام دوست داران اهل بیت (علیهما سلام) ، امیدوارم که طاعات و عبادات همه مومنین در ماه مبارک رمضان مورد قبول حضرت حق واقع گردد..

 

به علت دسترسی نداشتن به یک کامپیوتر درست و حسابی ، وقفه نسبتا طولانی ایجاد شده بود. در قسمتهای قبل به آشنایی با پاورها و نحوه انتخواب آنها پرداختیم. در این قسمت در نظر داریم مراحل راه اندازی یک پاور رو بیان کنیم.

 



از آنجایی که هدف ما در این وبلاگ آموزش جهت کاربرهای مذهبی معمولی تا نیمه حرفه ای است ، آموزش کار با پاورها چندان پیچیده نمی باشد. می توان راه اندازی پاور ها را در چند مرحله توصیف نمود :

1- نصب و قرار دادن پاور در محل مناسب

2- اتصال تجهیزات و کانکتورهای ورودی ، خروجی و برق اصلی

3- روشن نمودن پاور ، تنظیم و کنترل شرایط کاری

_____________

  • محمد مقدم
۱۳
خرداد
۹۶

سلام خدمت همه دوستان گرامی و ضمن تبریک ولادت حضرت ارباب امام حسین (ع) و علمدار کربلا حضرت ابالفضل (ع) و همچنین حضرت امام زین العابدین(ع)


در این قسمت می خواهیم به مبحث انتخاب پاور آمپلیفایر ها بپردازیم.

انتخاب یک پاور مناسب از مراحل مهم خرید یک سیستم صوتی است


انتخاب پاور مناسب : 

قطعا اولین چیزی که برای انتخواب یک پاور مهم است ، توان بلندگویی است که قرار است به آن متصل شود. این پارامتر از مهم ترین مواردی است که باید رعایت گردد که در غیر این صورت ممکن است شما را دچار نارضایتی یا ضرر مالی کند.


  • محمد مقدم