آواے حَرَم

آموزشهای علمی و تجربیات شخصی در زمینه صدا برداری مذهبی

آواے حَرَم

آموزشهای علمی و تجربیات شخصی در زمینه صدا برداری مذهبی

آواے حَرَم

در این وبلاگ به بیان آموزشها و تجربیات شخصی در زمینه صدا برداری مذهبی می پردازیم ، پدیده ای که در چند سال اخیر ، جلوه های خاصی به خود گرفته است. انشالله این امر ، مورد رضایت پروردگار قرار گیرد . (کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط در جهت کاربردهای مذهبی با ذکر صلوات جایز است و در غیر از این کاربرد اشکال شرعی دارد)

بایگانی

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷
شهریور
۹۵

بسم الله الرحمن الرحیم


ان شاء الله در چند قسمت به بیان مطالبی در مورد تقویت کننده های صوتی (آمپلی فایر ها) خواهیم پرداخت.


امپلیفایر (Amplifier) به مدار، دستگاه و مجموعه ای گفته می شود که سیگنالی در ورودی دریافت کرده، روی آن عمل تقویت انجام داده و در خروجی به ما تحویل می دهد.

از این نوع مدارات در اکثر وسایل الکترونیکی که با مفهوم سیگنال سر و کار دارند استفاده می شود، به عنوان مثال می توان به تلوزیون، رادیو، تلفن همراه و کامپیوتر اشاره نمود.

حتما از خود می پرسید که این مدار، چگونه می تواند سیگنال ورودی را تقویت کند ؟!

برای پاسخ به این پرسش بهتر است به شکل زیر توجه نمایید:



همانطور که در شکل مشاهده می کنید، آمپلیفایر برای تقویت، از یک منبع تغذیه کمک می گیرد که در شکل بالا توسط باتری نشان داده شده است. یعنی در آمپلیفایر با استفاده از مدارات تقویت کننده که در کلاسهای عملکردی متفاووتی کار میکنند، سیگنال ورودی دچار تغییراتی از نظر ولتاژ و جریان می شود که نیروی این تغییرات از همان منبع تغذیه گرفته می شود. در واقع وقتی شما صدای تلویزیون را زیاد می کنید، از برق شهر توان بیشتری گرفته می شود تا بتواند همان توان را در خروجی به صدای بیشتری تبدیل کند.


  • محمد مقدم
۲۷
شهریور
۹۵

سلام عرض میکنم خدمت شما بازدیدکننده ی گرامی


هدف از تشکیل این وبلاگ، بیان تجریبات و اطلاعات علمی در زمینه صدابرداری مذهبی می باشد. با توجه به اینکه امروزه پدیده صدابرداری در هیئت ها مورد توجه قرار گرفته است و ان شاء الله هدف این است که مراسمات مذهبی با شکوه هرچه بیشتر و بهتر برگذار گردد، تصمیم گرفتم مشابه بعضی از دوستان گرامی که در این زمینه فعالیت می نمایند، محلی برای به اشتراک گذاری این مطالب و اطلاعات تاسیس نمایم. هرچند ممکن است کسی که کاربردهای مذهبی هم نداشته باشد مطالب این وبلاگ را بخواند، اما هدف و نیّت بنده این است که خدمتگذاران این مراسم ها، بتوانند اطلاعات خوبی کسب بنمایند و همچنین تجربیات ارزشمند خود را در اختیار دیگران قرار دهند.


حقیر قبلا وبلاگی در این زمینه و با همین نام، تحت دامنه ی دیگری بودم که تصمیم گرفتم مطالب وبلاگ قبلی را در ابتدا به اینجا منتقل کنم و سپس ان شاء الله مطالب جدیدی قرار دهم.


ان شاء الله که این مسیر وبلاگ و مطالب آن در جهت رضای خداوند و اهل بیت گرامی باشد..

بنده را از دعای خیرتان محروم نفرمایید.


لطفا صلواتی قرائت بفرمایید به نیت سلامتی امام زمان علیه السلام و شادی ارواح طیبه شهدای راه حق و حقیقت

  • محمد مقدم